アプリオンは、世界のアプリランキングや口コミから、おすすめアプリをまとめている人気アプリ探しサイトです。

m-Orchestrate [iPad]

m-Orchestrateのおすすめ画像1
m-Orchestrateのおすすめ画像2
m-Orchestrateのおすすめ画像3
m-Orchestrateのおすすめ画像4
m-Orchestrateのおすすめ画像5
m-Orchestrateのおすすめ画像6
m-Orchestrateのおすすめ画像7
m-Orchestrateのおすすめ画像8
m-Orchestrateのおすすめ画像9
<
>

The Education University of Hong Kongのエデュケーションアプリ

「m-Orchestrate」は、The Education University of Hong Kongが配信するエデュケーションアプリです。

教育

このアプリの話題とニュース

  • 新バージョン1.1.10が配信開始。新機能や改善アップデートがされています。


  • 2020年5月9日(土)にiPhoneとiPad両対応のユニバーサルアプリとしてリリース!


最新更新情報

version1.1.10が、2021年6月22日(火)にリリース

fixed bugs

使い方や遊び方

The design of the m-Orchestrate learning system integrates mobile technology into the science curriculum, assessment, collaboration and inquiry-based pedagogy grounded in social constructivist theories with a more generic pedagogical structure as scaffolds for learners’ inquiry. The pedagogical structure is comprised of five elements: “engage, explore, analyze, explain and reflect” developed from the “inquiry-based learning model” in our earlier study, which will be employed in the design of inquiry phases in the m-Orchestrate-based learning. The use of these inquiry phases will serve for students’ achievement of knowledge integration through eliciting ideas, adding ideas, distinguishing among ideas and reflecting on ideas. In our system design, we modify the above five inquiry phases into “WeEngage, WeExplore, WeAnalyze, WeExplain, and WeReflect” to highlight the collaborative nature of the activities in m-Orchestrate.



The system is able to visit, review and modify the phases iteratively without being restricted to a fixed inquiry sequence. The core functions of each inquiry phase are the note that students can post in the forms of text, picture, video, drawing and concept map. Each phase also contains diverse plugins such as additional blocks with specific functions. To be specific, the functions in the five-phase student collaborative science inquiry are: (1) WeEngage: to allow students to brainstorm research problems, do pre-reflection and raise the group inquiry questions; (2) WeExplore: to allow students to make an inquiry plan with division of labor and collecting data; (3) WeAnalyze: to allow students to document and analyze data; (4) WeExplain: to allow students to demonstrate learning outcomes and group reports in a slideshow; (5) WeReflect: to allow students to make post-reflections on the entire collaborative inquiry learning process.

最新ストアランキングと月間ランキング推移

m-OrchestrateのiPadアプリランキングや、利用者のリアルな声や国内や海外のSNSやインターネットでの人気状況を分析しています。

基本情報

仕様・スペック

対応OS
11.0 以降
容量
246 M
推奨年齢
全年齢
アプリ内課金
なし
更新日
2021/06/22

リリース日
2020/05/09

集客動向・アクティブユーザー分析

オーガニック流入

 

アクティブ率

 

※この結果はm-Orchestrateのユーザー解析データに基づいています。

利用者の属性・世代

アプリ解析デモグラフィックデータ(男女年代比率52%)

あれ、声が、遅れて、聞こえるよ。

デモグラフィックデータを元にユーザー層の性別や年齢分布などを考慮して推定しています。

ネット話題指数

開発会社の配信タイトル

このアプリと同一カテゴリのランキング

永野芽郁 写真集「moment」
永野芽郁
amazon

The Education University of Hong Kong のアプリ

The Education University of Hong Kong の配信アプリ >

新着おすすめアプリ

新着おすすめアプリ >

注目まとめ

iPadアプリまとめ >